THE STATE OF SOUTH CAROLINA
In The Court of Appeals

APPEAL FROM HORRY COUNTY
Court of Common Pleas

Larry B. Hyman, Jr., Circuit Court Judge.

| - Rap |
| . B,
: | A 5 %@

8
Court of Appeals No. 2014-001249 S¢ 00&77 2015
(v

Civil Case No. 2012-CP-26-3804 )F
' 4@9@5‘/\
S
Mark Kelley,.........oviiiiiiiiii e, Respondent.
v.
David Wren and Sun Publishing Company Inc.,
d/b/a The Sun NewsS,.........oovevvviiiiniiniieiieeee e, Appellants,
FINAL BRIEF OF APPELLANTS
Jay Bender .
BAKER, RAVENEL & BENDER, L.L.P.
Post Office Box 8057 -

3710 Landmark Dr., Suite 400
Columbia, SC 29202

803.799.9091 (telephone)
803:779.3423 (facsimile)
ATTORNEYS FOR APPELLANTS



THE STATE OF SOUTH CAROLINA
In The Court of Appeals

APPEAL FROM HORRY COUNTY
Court of Common Pleas

Larry B. Hyman, Jr., Circuit Court Judge

Court of Appeals No. 2014-001249
Civil Case No. 2012-CP-26-3804

Mark Kelley,.....oooviiniii e, Respondent.

V.

David Wren and Sun Publishing Company Inc.,
d/b/a The SUn NeWs,.....o.oiviiiii e, Appellants,

FINAL BRIEF OF APPELLANTS

Jay Bender

BAKER, RAVENEL & BENDER, L.L.P.
Post Office Box 8057

3710 Landmark Dr., Suite 400

Columbia, SC 29202

803.799.9091 (telephone)

803.779.3423 (facsimile)
ATTORNEYS FOR APPELLANTS



TABLE OF CONTENTS

TABLE OF AUTHORITIES .....occc.oooo oo eeeeeee oo seees e eee e iii
STATEMENT OF ISSUES ON APPEAL ....ooooccooooeooeeoeooeooeeoeoeoeeoeoeee !
STATEMENT OF THE CASE ...oooooco oo 1
STATEMENT OF FACTS ....oooocoooeoeeeeeeee oo oeese e 3
STANDARD OF REVIEW.........ooooeoseeooeeeeoeeseeeeseeseseeees s 10
ARGUMENT

. THE TRIAL COURT ERRED IN DENYING APPELLANTS'

MOTIONS FOR A DIRECTED VERDICT AND JUDGMENT
NOTWITHSTANDING THE VERDICT IN THIS LIBEL
ACTION BROUGHT BY A PUBLIC FIGURE IN THAT THERE
WAS NO EVIDENCE THAT A FALSE AND DEFAMATORY
STATEMENT OF FACT WAS PUBLISHED BY APPELLANTS
CONCERNING THE PLAINTIFF ......cooiiiiiiiiieeeeeceee e 11

IL THE TRIAL COURT ERRED IN DENYING APPELLANTS'
MOTION FOR A DIRECTED VERDICT AND JUDGMENT
NOTWITHSTANDING THE VERDICT IN THIS LIBEL
ACTION BROUGHT BY A PUBLIC FIGURE IN THAT THERE
WAS NO CLEAR AND CONVINCING EVIDENCE THAT THE
PUBLICATIONS COMPLAINED OF WERE MADE WITH
CONSTITUTIONAL ACTUAL MALICE .....cccciiiiiiiiriiieiee e, 13

III. THE TRIAL COURT'S ADMISSION OF TESTIMONY FROM
AN EXPERT WITNESS RELATING TO THE STANDARDS OF
PROFESSIONAL JOURNALISM CONSTITUTED
PREJUDICIAL ERROR REQUIRING A NEW TRIAL...........cccevvnenn. 18

IV.  THE TRIAL COURT ERRED IN FAILING TO GRANT
APPELLANTS A NEW TRIAL IN THAT THE AWARD OF
DAMAGES IS SO GROSSLY EXCESSIVE THAT IT
INDICATES THE JURY WAS MOTIVATED BY PASSION,
CAPRICE, PREJUDICE OR OTHER CONSIDERATION NOT
FOUNDED IN THE EVIDENCE ........cccociritiiinineeieneniesrenesee e 20

V. THE PUNITIVE DAMAGE AWARD IS IN VIOLATION OF
THE FREE PRESS GUARANTEES OF THE FIRST AND
FOURTEENTH AMENDMENTS TO THE UNITED STATES
CONSTITUTION REQUIRING A NEW TRIAL .....c..cocovviiniiiiniinnn 20



CONCLUSION

.................................................................................................................

i



TABLE OF AUTHORITIES

CASES

Bose Corp. v. Consumers Union of U.S., Inc., 466 U.S. 485, 508, 104 S.Ct.

1949, 1964, 80 L.Ed.2d 502 (1984) (1986) .....cccveerieeecieeetieieeeeeetrecre ettt 10,11
............................................................................................................................................... 16
Botchie v. O’Dowd, 315 S.C. 126,432 S.E.2d 458 (1993) (1986)....cceevivecveciereerenrenrennn, 14
Curtis Publishing Co. v. Butts, 388 U.S. 130, 87 S.Ct. 1975, 18 L.Ed.2d
1094 (1967) (1986) ...ttt et e st sr e e sae s b e sreeneenes 14,16,
ettt ettt et bt en bt eR oAt e b Shteaben s e be st ekt be e st era e st e R e ebeesbeeRs et e esbeetbenteere et steereensensereerens 19
Edwards v. South Carolina, 372 U.S. 229, 235, 83 S.Ct. 680, 683, 9 L.Ed2d
697 (1963) (1986) ..cnuviiieiiieireiieete ettt et e ettt esbt e s rae e aaeetbesesenseeteereas 10
Elder v. Gaffney Ledger, 341 S.C. 108, 533 S.E.2d 899, 902 (2000) (1986)........c.ceveevn.... 11,14
Garrison v. Louisiana, 379 U.S. 64, 74, 85 S.Ct. 209, 13 L.Ed.2d 125 (1964).................... 14
Gertz v. Robert Welch, Inc., 418 U.S. 323, 94 S.Ct. 2997, 41 L.Ed.2d 78
(1974) (1986) ..ot ettt ettt et e bt tenne e 14,16,
................................................................................................................................................. 17,18,
............................................................................................................................................... 21
Harte-Hanks Communications, Inc. v. Connaughton, 491 U.S. 657, 666,
109 S.Ct. 2678, 2685, 105 L.Ed.2d 562 (1989) (1986) ......cocveviviiiiiiiiiiiiciiccccces 19
Herbert v. Lando, 441 U.S. 153, 171-172, 99 S.Ct. 1635, 1646-1647, -
60 L.EEd2d 115 (1979) (1986) ....cutirietieienieneeieete ettt sttt nsa e anseas 16
Holtzschieter v. Thomson Newspapers, Inc., 332 S.C. 502, 506 S.E.2d 497
T (1998) (1986) ... v euveveiererieieieieeie e ste et ettt b bbb eb et ba et es s b et sb st eae b s s rese e retens 21
Jones v. Garner, 250 S.C. 479, 158 S.E.2d 909 (1968) (1986)......cccovevererrierriiiieiieiiennas 12
Madison by Bryant v. Babcock Center, Inc., 371 S.C. 123, 638 S.E.2d 650
(2006) (1986) .....ccuvieiieireeiieit et ese e st e e e e s te e e be e be e b e erbe e beetaessbeesbeetaesstaessestsesaesteereas 19
Miller v. City of West Columbia, 322 S.C. 224,471 S.E.2d 683 (1996)......ccceevvvrverieiennnne. 11

Milkovich v. Lorain Journal Cb., 497U.8.1,110S.Ct. 2695, 111 L.Ed. 1
(1990) (1986) ...ttt ettt et e e ebaesaebe e e tb e e sateesesaeaasbaeensasrneesneannas 11

i



Newton v. National Broadcasting Co., 930 F.2d 662 (9™ Cir. 1990),
cert. denied, 502 U.S. 866, 112 S.Ct. 192, 116 L.Ed.2d 152 (1991) (1986) ......ccvecvvverne.e. 17

New York Times Cé. v. Sullivan, 376 U.S. 254, 259, 84 S.Ct. 710,
11 LEA.2d 686 (1964) (1986) ......cicviereiiieeieeereeeee ettt re e aae s srae s 13,14

............................................................................................................................................... 16,17,
............................................................................................................................................... 21
Peeler v. Spartan Radiocasting, Inc., 324 S.C. 261, 478 S.E.2d 282 (1996).......c.cccv........ 14,18
Philadelphia Newspapers, Inc. v. Hepps, 475 U.S. 767, 106 S.Ct. 1558,

B9 L.EA.2d T83(1986)......eiiiiiiiiiiiteieiieetesieett ettt sttt v e ettt ereeae e ensannan 11
Ross v. Columbia Newspapers, Inc., 266 S.C. 75,221 S.E.2d 770 (1976) (1986)................ 12
Sanders v. Prince, 304 S.C. 236, 403 S.E.2d 640 (1990) (1986)......cceccvevuevrereceeieecrennn, 20

Small v. Springs Industries, Inc. 292 S.C. 481, 487, 357 S.E.2d 452, 455 (1987) (1986)....20

St. Amant v. Thompson, 390 U.S. 727, 731, 88 S.Ct. 1323, 20 L.Ed.2d 262
(1968) (1986) (1986) ...eveieeiieeiiieeiiie ettt ettt ettt ettt et e et e eneeseaesereesneesaeas 14

Time, Inc. v. Pape, 401 U.S,, at 285, 91 S.Ct., at 637 [citation omitted] (1986)................... 16

v



STATEMENT OF ISSUES ON APPEAL
I. DID THE TRIAL COURT ERR IN .DENYING APPELLANTS’ MOTIONS FOR A
DIRECTED VERDICT AND JUDGMENT NOTWITHSTANDING THE VERDICT IN THIS
LIBEL ACTION BROUGHT BY A PUBLIC FIGURE IN THAT THERE WAS NO
EVIDENCE THAT A FALSE AND DEFAMATORY STATEMENT OF FACT WAS
PUBLISHED BY APPELLANT CONCERNING THE PLAINTIFE?
II. DID THE TRIAL COURT ERR IN DENYING APPELLANTS’ MOTIONS FOR A
DIRECTED VERDICT AND JUDGMENT NOTWITHSTANDING THE VERDICT IN THIS
LIBEL ACTION BROUGHT BY A PUBLIC FIGURE IN THAT THERE WAS NO CLEAR
AND CONVINCING EVIDENCE THAT THE PUBLICATIONS COMPLAINED OF WERE
MADE WITH CONSTITUTIONAL ACTUAL MALICE?
[II. DID THE TRIAL COURT’S ADMISSION OF TESTIMONY FROM AN EXPERT
WITNESS RELATING TO THE STANDARDS OF PROFESSIONAL JOURNALISM
CONSTITUTE PREJUDICIAL ERROR, REQUIRING A NEW TRIAL?
IV. DID THE TRIAL COURT ERR IN FAILING TO GRANT APPELLANTS A NEW TRIAL
IN THAT THE AWARD OF DAMAGES IS SO GROSSLY EXCESSIVE THAT IT
INDICATES THE JURY WAS MOTIVATED BY PASSION, CAPRICE, PREJUDICE OR
OTHER CONSIDERATION NOT FOUNDED IN THE EVIDENCE?
V. IS THE PUNITIVE DAMAGE AWARD IN VIOLATION OF THE FIRST AND
FOURTEENTH AMENDMENTS TO THE UNITED STATES CONSTITUTON, REQUIRING
A NEW TRIAL?
STATEMENT OF THE CASE

Respondent, Mark Kelley (Kelley), a registered lobbyist, initiated a libel action against
McClatchy Newspapers, Inc., d/b/a The Sun News (newspaper) and reporter David Wren (Wren).
The Sun Publishing Co., Inc., the publisher of the newspaper was ultimately substituted as a
defendant in place of McClatchy Newspapers, Inc., and in his Second Amended Complaint
Kelley alleged that the newspaper and Wren had accused, insinuated or “inferred” [sic] that he
had violated South Carolina law by delivering or being involved in the delivery of $84,000 in
campaign contributions to a gubernatorial candidate. (R. pp. 15-18, 49 5, 17, 29, and 41) Wren

and the newspaper answered the allegations of the Second Amended Complaint and discovery

was undertaken.



Wren and the newspaper moved for sufnmary judgment before the honorable Lee S.
Alford, who ruled that Kelley was a public figure for purposes of his libel action, but denied the
motion with leave to renew it upon Kelley’s objection that he had not been able to complete the
regessed deposition of Wren: Kelley moved for reconsideration of Judge Alford’s order, and in
response Judge Alford withdrew the determination that Kelley was a public figure. Wren and the
newspaper renewed their motion for summary judgment. A hearing was held on February 24,
2014 before the honorable Larry B. Hyman, Jr. When the case was called for trial on May 5,
2014, Judge Hyman, without issuing a written order, advised the parties that he was denying the
motion for summary judgment, but ruling that Kelley was a public figure for purposes of this
action.

Trial was held before a jury from May 5 through May 8§, 2014. Wren and the newspaper
moved for a directed verdict at the close of Kelley’s evidence and at the close of all evidence.
These motions were denied. The jury returned a verdict for Kelley in the amount of $400,000
actual damages and $250,000 punitive damages relating to news reports written by Wren and
published by the newspaper. The Second Amended Complaint also.sought damages for an
editorial published by the newspaper, but not written by Wren. The jury found that the plaintiff
had failed to meet his burden of proof with respect to the editorial. Wren and the newspaper
moved for judgment notwithstanding the verdict or a new trial on May 12, 2014. These motions
were denied without written order. It is from the matters and rulings described above that this
appeal was taken. No appeal has been taken by plaintiff with respect to his status as a public

figure or the determination that he failed to meet his burden of proof with respect to the editorial.



STATEMENT OF FACTS

Commencing in August or September 2009, Wren and the newspaper began reporting on
political campaign contributions for the 2010 elections that had beeﬂ drawn on bank accounts of
limited liability companies that apparently had no resources other than beach real estate. (R. p.
398 line 4 to p. 399 line 13) A group calling itself BOOST had made public accusations that the
money for these contributions had come from the Myrtle Beach Area Chamber of Commerce.
The limited liability companies identified as having made the contributions had a common
registered agent who was a former chairman of the board of directors of the Myrtle Beach Area
Chamber of Commerce, and some members of the limited liability companies had said they did
not know of the contributions or the source of funds for the contributions. (R. p. 398 line 4 to p.
399 line 13)

In May of 2010, Wren was in communication with Tracy Edge, a member of the South
Carolina General Assembly, who suggested that Wren contact a campaign worker for the state’s
Attorney General, then a candidate in the Republican primary for governor, who was thought to
have information about a meeting involving Kelley, Brad Dean (Dean), president of the Myrtle
Beach Area Chamber of Commerce, and Gresham Barrett (Barrett), a Member of Congress and a
candidate in the Republican primary for governor, at which campaign contributions from the
limited liability companies had been given to Barrett. The campaign aide contacted by Wren
denied having knowledge of the meeting, but ultimately Wren received emails from a former
campaign aide to Barrett, who had moved to the campaign of Rep. Nikki Haley. These emails
provided details of the meeting involving Dean, Barrett and Kelley. Based on these leads, Wren
had a face-to-face conversation with Barrett. Barrett confirmed the luncheon with Dean and

Kelley and acknowledged that Dean had delivered campaign contributions at the luncheon.



Wren then called Dean who, having previously denied involvement in the delivery of campaign
contributions, for the first time confirmed that he had delivered campaign contributions to Barrett
at the luncheon attended by Kelley, Dean and Barrett. (R. p. 399 line 14 to p. 405 line 24) In
response to confirmation from Barrett and Dean about the luncheon and the delivery of campaign
contributions, Wren wrote, and the newspaper published a news report under the headline “Dean
handed over envelope of $84,000” that described the luncheon and stated with respect to Kelley:
Mark Kelley, a lobbyist for the chamber of commerce, also
attended that meeting, according to Barrett. Kelley did not return a
telephone call Thursday.
 There are strict rules that forbid lobbyists from facilitating
campaign donations for statewide candidates; however, a
spokeswoman for the S.C. Ethics Commission said it does not
appear any laws were violated in this case.
“Just being in the same room is not a violation, it happens all the
time,” said Cathy Hazelwood, the commission’s general counsel.
“He [Kelley] is not supposed to touch the envelope or hand over
the envelope.” (R. p. 638)

Wren testified that he identified Kelley as the lobbyist for the Myrtle Beach Area
Chamber of Commerce based on his understanding of the relationship between the Chamber of
Commerce and the Grand Strand Business Alliance, an entity for which Kelley was registered to
lobby. Wren said he had been told by the president of the Grand Strand Business Alliance that it
was the lobbying arm of the Chamber of Commerce, and Dean, the president of the Chamber of
Commerce, had told Wren that the Grand Strand Business Alliance received funds from the
Chamber of Commerce to pay Kelley’s lobbying fee. (R. p. 406 line 17 to p. 407 line 8)

In continuing to report on the campaign contributions from the limited lability
companies, Wren wrote and the newspaper published a news report under the headline “Bad debt

adds to donor mystery” which reported that one of the limited liability companies, Garden City

Partners, that had been identified as the source of funds for $20,500 in campaign contributions,



was the owner of a beach house that was in foreclosure. That limited liability company was
identified as the source of funds for a cashier check in the amount of $3,500 that was part of the
$84,000 delivered to Barrett at the luncheon with Dean and Kelley. With reference to that check
and the contributions, the news report stated:

Dean, along with chamber lobbyist Mark Kelley, delivered about

$84,000 of those contributions to Barrett in June. Those

contributions included a $3,500 cashier’s check from Garden City

Partners. (R. p. 639)

The news report identified above also reiterated that Dean had delivered contributions to
Barrett, stating:

Last week, Dean said he delivered contributions to Barrett and
state Sen. Ray Cleary, R-Murrells Inlet. Dean previously has
distanced himself from the political donations. (R. p. 639)

The president of the group questioning the source of funds used to purchase sequentially
numbered cashier checks used for campaign contributions, Robert Kelley, said in a news
conference with respect to the contributions to Barrett:

Kelley also said Dean has changed his story about the chamber’s
involvement in the campaign donations.

“In the past, the chamber has denied any involvement in this
scandal, but now Brad Dean admits he set up the lunch with
[chamber] lobbyist Mark Kelley and he handed Mr. Barrett the
envelope full of checks,” said Robert Kelley, who is not related to
the lobbyist.

A Barrett spokesman told The Sun News last week that Dean
arranged the meeting in which the corporations’ donations were
given to the politician. (R. pp. 640-641)

Continuing to report on the campaign contributions story, Wren wrote and the newspaper

published a news report under the headline “FBI, IRS probe donors” that the federal agencies

had initiated investigations into the source of funds for campaign contributions made to



candidates, including Barrett. With respect to the cashier checks contributed to Barrett, the news
report stated:

U.S. Rep. Barrett, R-3" District—who lost the gubernatorial bid
to Nikki Haley in last month’s primary election—received $49,000
in cashier’s checks from Guyton’s corporations.

Those checks were among campaign donations that Brad Dean,
the president of the chamber of commerce, delivered to Barrett
during a lunch meeting last summer.

Mark Kelley, the chamber’s lobbyist, also attended that meeting.
(R. pp. 644-646)

In further reporting on the campaign contribution issue, Wren wrote and the newspaper
published a news report relying on Barrett campaign emails showing Dean’s role in connection
with the contributions from the limited liability companies. The news report described emails
from Barrett campaign staff members trying to ascertain why the Associated Press would be
making an inquiry about the contributions from the limited liability companies. The news report
stated with respect to the emails:

The e-mails, obtained by The Sun News, show Barrett’s staff
attempting to pin down the source of the campaign donations after
an Associated Press reporter raised questions about them in an Oct.
14 e-mail to B. J. Boling. Boling was communications director for
Barrett during the Republican’s failed gubernatorial run.

“There may be an issue with these donations,” AP reporter Jim
Davenport wrote in the e-mail to Boling. “Want to get your head
around the sources and get back to me?”

Boling forwarded Davenport’s e-mail to other campaign staffers,
including Justin Stokes, Barrett’s deputy campaign manager.

“These guys are tied to the Myrtle Beach Chamber of
Commerce,” Stokes said in an e-mail to Boling and two of
Barrett’s political consultants—Warren Tompkins and Heath
Thompson.

“Brad Dean, the chamber’s president, worked behind the scenes
to pull these together last quarter,” Stokes said in the e-mail.

Tompkins, in another e-mail, told staff members that he “cannot
figure what the issue would be” with the donations.

“Try Mark Kelley, our Horry expert, or perhaps Allen [sic]
Clemmons,” Tompkins wrote in the e-mail, suggesting that those
two could answer questions about the donations.



“Talk to Mark Kelley,” Stokes told Tompkins and the others in
another e-mail. “He would be familiar with these contributions
and the connection” between the corporations and the chamber of
commerce.

Kelley is a former legislator who is now the chamber’s lobbyist.

The e-mails do not make clear why Barrett’s staff thought Kelley
would be familiar with the contributions. The S.C. Ethics
Commission has strict rules that prohibit lobbyists from
participating in campaign fundraising for state politicians.

Kelley and state Rep. Alan Clemmons, R-Myrtle Beach, did not
respond to requests for comments. (R. pp. 647-648)

The news report concluded by stating that Barrett had told the newspaper in May that
Dean during a lunch meeting had delivered an envelope with $84,000 in contributions, including
those from the limited liability companies. (R. pp. 647-648)

When more of the limited liability companies identified as the source of campaign
contributions faced foreclosure actions, Wren wrote and the newspaper published a news report
under the headline “Campaign donors face foreclosures” that included a reference to the
contributions to Barrett, stating, “Barrett accepted the money last year during a luncheon with
chamber President Brad Dean and Mark Kelley, the chamber’s lobbyist. (R. p. 649)

Plaintiff called as a witness Cathy Hazelwood (Hazelwood), General Counsel and Deputy
Director of the South Carolina Ethics Commission. Hazelwood had been quoted in several of the
news reports, and testified that Wren had called her to inquire if the presence of a lobbyist at a
meeting where campaign contributions were passed to a candidate would be a violation of the
law. Hazelwood described the call and stated that it was her opinion that the presence of a
lobbyist at a meeting where contributions were passed would nof be a violation of the law. (R. p.
184 line 13 to p. 185 line 1) Hazelwood was also asked about a quote attributed to her that it

would have been illegal for Kelley to have touched the envelope with campaign contributions

being delivered to Barrett, and she stated that it was her opinion that had Kelley touched the



envelope he would have been facilitating a campaign contribution, an illegal act. (R. p 185 lines
6 to 11) Hazelwood testified that she had been accurately quoted by Wren in his news reports.
(R. p. 186 lines 10 to 24)

Hazelwood testified that it is illegal under South Carolina law for a lobbyist to send a
request to someone asking directly or indirectly for a campaign contribution. (R. p. 186 line 25 to
p. 187 line 5) Shown plaintiff’s exhibit 17, an email forwarded by Kelley to a long list of
recipients, reporting on a Republican straw poll, Hazelwood testified that the email contained a
solicitation by a lobbyist for campaign contributions and was unlawful. (R. p. 187 lines 6 to 18;
pp. 695-696) On re-direct Hazelwood stated that the solicitation of funds was included in the
email reporting on the straw poll, and the inclusion of the solicitation of funds made the action
illegal for a lobbyist. (R. p. 188 lines 8 to 12) Kelley testified that he did not notice the
solicitation for contributions to Barrett contained in the email he forwarded. (R. p. 257 line 24 to
p. 258 line 3)

Kelley testified that he remained a registered lobbyist for numerous public and private
clients, that one of his business partners, also a lobbyist, had died, and that the firm had lost three
clients since 2010, but no client told him why annual contracts with his company had not been
renewed. (R. p. 254 line 11 to p. 255 line 14) Asked if he could apportion the loss of lobbying
clients due to his partner’s death, Kelley could testify only that some of the clients that had been
shared with his deceased partner did not renew their annual contracts. (R. p. 265 lines 11 to 22)
Kelley, before the publications on which his action is based, was a registered lobbyist for Coastal
Carolina University, and was at the time of trial continuing as the lobbyist for the school. The

president of the school testified that Kelley was so successful as a lobbyist after the publications



that he was ultimgtely given an increase in pay of $18,000 as “the full compression salary relief.”
(R. p. 213 line 15 to p. 215 line 24)

Wren testified that when he wrote the sentence, “ Dean, along with chamber lobbyist
Mark Kelley, delivered about $84,000 of those contributions to Barrett in June” he was not
saying Dean and Kelley delivered the contributions. Wren testified that had he wished to say
that the contributions were jointly delivered, he would have written “Dean and Kelley delivered”
the contributions. (R. p. 408 lines 15 to 23) .

Wren testified that when he was quoting Robert Kelley in the news report having the
headline, “Donations tied to MB chamber blasted,” it was Robert Kelley who used the term
“scandal” in describing the campaign contribution issue and that the reference to “he” in the
statement “he handed Mr. Barrett the envelope full of checks” was to Dean and not Kelley. (R. p.
410 line 17 to p. 413 line 22; pp. 640-641)

Wren testified that his interest in reporting on the campaign contribution story was to
learn the source of the political contributions (R. p. 415 lines 9 to 10), that he did not report that
Kelley delivered the envelope or touched the envelope with contributions (R. p. 417 lines 8 to
18), that he had no bias or prejudice against Kelley (R. p. 444 lines 12 to 16), and that he did not
believe anything he wrote had been false. Wren testified that had he doubted the accuracy of
what he was reporting he would not have written it. (R. p. 420 lines 5 to 14) Significantly, Wren
testified that he had never received a call from Kelley or heard from him in any way prior to the
initiation of the suit. (R. p. 417 line 22 to p. 419 line 2) Wren also testified that he had not
received any communication from anyone complaining that anything in the news reports was
inaccurate. (R. p. 418 line 7 to p. 419 line 3) Kelley testified that he did not return Wren’s call

because does not return Wren’s telephone calls. Kelley did not deny that Wren had called him in



connection with the news reports on the campaign contributions. (R. p. 92 lines 10 to 24) In
contrast, Kelley’s witness Alan Clemmons, a member of the General Assembly, said that if he
saw something about him in a newspaper that he didn’t like his first call would be to the person
who wrote the article “to make sure they understood the facts.” (R. p. 119 lines 8 to 14)

Over the objection of Wren and the newspaper, Dr. William E. Lee was qualified as an
expert witness to testify to the following:

Investigative reporting dealing with the standard of care that’s
supposed to be used by a news reporter that reports on crime and
as to his knowledge and training investigative reporters as to how
they are to avoid getting—going past the line put down by the U.
S. Supreme Court in New York Times v. Sullivan. If you report
something with knowledge that it is false or with a reckless
disregard as to whether it is true or not. (R. p. 290 line 24 to p. 291
line 7)

Notwithstanding the objection that this testimony would introduce irrelevant standard of
care issues into an actual malice case, the expert was allowed to testify that “the Sun News did
not act the way professional news organizations act in these circumstances,” (R. p. 321 lines 21
to 23) that Wren wasn’t careful, (R. p. 338 lines 13 and 14) and that the newspaper deviated from
standards. (R. p. 351 line 18 to p. 352 line 4)

STANDARD OF REVIEW

In this case, where the constitutional guarantee of a free press found in the First and
Fourteenth Amendments to the United States Constitution is asserted, this court must undertake
an independent review of the entire record “to assure...that the judgment does not constitute a
forbidden intrusion on the field of free expression.” Edwards v. South Carolina, 372 U.S. 229,
235, 83 S.Ct. 680, 683, 9 L.Ed2d 697 (1963), cited in Bose Corp. v. Consumers Union of U.S.,

Inc., 466 U.S. 485, 508, 104 S.Ct. 1949, 1964, 80 L.Ed.2d 502 (1984). This independent,

10



plenary review is conducted “to preserve the precious liberties established and ordained by the

Constitution.” Bose Corp., supra 466 U.S. 485, 511.

As the United States Supreme Court explained in Bose Corp., supra, the determination
of constitutional malice in a public plaintiff libel case is not solely a question for the trier of fact,
stating:

The question whether the evidence in the record in a defamation
case is of the convincing clarity required to strip the utterance of
First Amendment protection is not merely a question for the trier
of fact. Judges, as expositors of the Constitution must
independently decide whether the evidence in the record is

sufficient to cross the constitutional threshold that bars the entry of
any judgment that is not supported by clear and convincing proof

of “actual malice.”
Bose Corp., supra, 466 U.S. 485, 511.

The Supreme Court of South Carolina has applied the standard demanded of the
Constitution requiring a full and independent review of the record on the issue of actual malice,
stating:

When reviewing an actual malice determination, this Court is
obligated to independently examine the entire record to determine
whether the evidence sufficiently supports a finding of actual
malice. Miller v. City of West Columbia, 322 S.C. 224,471 S.E.2d
683 (1996).
Elder v. Gaffney Ledger, 341 S.C. 108, 533 S.E.2d 899, 902 (2000).
ARGUMENT

I. THE TRIAL COURT ERRED IN DENYING APPELLANTS’ MOTIONS FOR A

DIRECTED VERDICT AND JUDGMENT NOTWITHSTANDING THE VERDICT IN

THIS LIBEL ACTION BROUGHT BY A PUBLIC FIGURE IN THAT THERE WAS

NO EVIDENCE THAT A FALSE AND DEFAMATORY STATEMENT OF FACT

WAS PUBLISHED BY APPELLANTS CONCERNING THE PLAINTIFF.

In order to recover in this action, Kelley had the burden of proving publication by Wren

and the newspaper of a false and defamatory statement of fact concerning him. Milkovich v.

11



Lorain Journal Co., 497 U.S. 1, 110 S.Ct. 2695, 111 L.Ed. 1 (1990); Philadelphia Newspapers,
Inc. v. Hepps, 475 U.S. 767, 106 S.Ct. 1558, 89 L.Ed.2d 783 (1986). The evidence introduced in
this action was plainly insufficient with reépect to this basic element of Kelley’s libel claim.

Kelley’s Second Amended Complaint alleges that the defamation consisted of the
accusation that Kelley delivered $84,000 of campaign contributions to Barrett. (R. pp. 15-18, 99
5, 17, 29 and 41) The specific language objected to by Kelley is found in the news report under
the headline “Bad debt adds to donor mystery” which states:

Dean, along with chamber lobbyist Mark Kelley, delivered about $84,000 of
those contributions to Barrett in June. Those contributions included a $3,500
cashier’s check from Garden City Partners.
(R. p. 639)

Under South Carolina law, falsity of a publication cannot be established with reference to
isolated passages in a publication, but must be established by reference to the entire publication.
Ross v. Columbia Newspapers, fnc., 266 S.C. 75, 221 S.E.2d 770 (1976); Jones v. Garner, 250
S.C. 479, 158 S.E.2d 909 (1968). The language complained of by Kelley is followed by
language in the same news report which states that it was Dean who delivered the contributions
to Barrett:

Last week, Dean said he delivered contributions to Barrett and state Sen. Ray

Cleary, R-Murrells Inlet. Dean previously has distanced himself from the
political donations.

(R. p. 639)
Kelley’s effort to establish the falsity of one paragraph in Exhibit 2 is further undermined
by other publications introduced into evidence by Kelley. Exhibit 1 is a news report with the

headline, “Dean handed over envelope of $84,000.” That same publication quoted Hazelwood

12



saying Kelley’s presence when the contributions were passed was not illegal. (R. p. 638)
Plaintiff’s Exhibit 7, a news réport with the headline, “FBI, IRS probe donors” states:
Those checks were among campaign donations that Brad Dean, the president of

the chamber of commerce, delivered to Barrett during a lunch meeting last

summer.

Mark Kelley, the chamber’s lobbyist, also attended that meeting.
(R. p. 646)

Kelley did not meet his burden of proving the falsity of the publications of which he
complains, to wit: that he delivered $84,000 in campaign contributions, because the publications
taken as a whole state clearly and accurately that while Kelley attended the luncheon with Dean
and Barrett, it was Dean who delivered the contributions.

II. THE TRIAL COURT ERRED IN DENYING APPELLANTS’ MOTIONS FOR A

DIRECTED VERDICT AND JUDGMENT NOTWITHSTANDING THE VERDICT IN

THIS LIBEL ACTION BROUGHT BY A PUBLIC FIGURE IN THAT THERE WAS

NO CLEAR AND CONVINCING EVIDENCE THAT THE PUBLICATIONS

COMPLAINED OF WERE MADE WITH CONSTITUTIONAL ACTUAL MALICE.

Even if it could be assumed, arguendo, that the statement, “Dean, along with chamber
lobbyist Mark Kelley, delivered about- $84,000 of those contributions to Barrett in June”
contained a false and defamatory statement of fact of and concerning Kelley, as a matter of law,
he was not entitled to recovery of damages since there was no clear and convincing evidence that
the false and defamatory statement of fact was made with constitutional actual malice.

The claim in this case rests upon a contention of defamation arising from a news report
on the conduct of Kelley as a public figure and is thus subject to the protection of the free press
under the First and Fourteenth Amendments of the United States Constitution as set forth in New
York Times Co. v. Sullivan, 376 U.S. 254, 259, 84 S.Ct. 710, 11 L.Ed.2d 686 (1964).

The constitutional guarantees require, we think, a federal rule that

prohibits a public official from recovering damages for a
defamatory falsehood relating to his official conduct unless he

13



proves that the statement was made with “actual malice”—that is,
with knowledge that it was false or with reckless disregard of
whether it was false or not....

This “federal rule” prohibiting recovery of damages for a defamatory falsehood has been
extended beyond public officials to public figures, with public figures required to prove “actual
malice” as defined in New York Times Co. v. Sullivan, supra. Gertz v. Robert Welch, Inc., 418
U.S. 323,94 S.Ct. 2997, 41 L.Ed.2d 789 (1974); Curtis Publishing Co. v. Butts, 388 U.S. 130, 87
S.Ct. 1975, 18 L.Ed.2d 1094 (1967). The court ruled Kelley was a public figure; therefore, his
proof was required to meet the constitutional actual malice threshold, and this he failed to do.

The Supreme Court of South Carolina has explained fully the actual malice requirement
in Elder v. Gaffney Ledger, 341 S.C. 108, 533 S.E.2d 899 (2000), by describing what must be
shown and what is irrelevant:

Actual malice is a subjective standard testing the publisher’s good
faith belief in the truth of his or her statements. Peeler v. Spartan
Radiocasting, Inc., 324 S.C. 261, 478 S.E.2d 282 (1996). The
constitutional actual malice standard requires a public official to
prove by clear and convincing evidence that the defamatory
falsehood was made with the knowledge of its falsity or with
reckless disregard for its truth. New York Time Co. v. Sullivan,
supra; Botchie v. O’Dowd, 315 S.C. 126, 432 S.E.2d 458 (1993).
A “reckless disregard” for the truth, however, requires more than a
departure from reasonably prudent conduct. “There must be
sufficient evidence to permit the conclusion that the defendant in
fact entertained serious doubts as to the truth of his
publication.” St. Amant v. Thompson, 390 U.S. 727, 731, 88 S.Ct.
1323, 20 L.Ed.2d 262 (1968) (emphasis supplied [by court]).
There must be evidence the defendant had a “high degree of
awareness of ... probable falsity.” Garrison v. Louisiana, 379
US. 64, 74, 85 S.Ct. 209, 13 L.Ed.2d 125 (1964) (emphasis
supplied [by court]).

Elder v. Gaffney Ledger, supra, 533 S.E.2d 899, 902.
Kelley and his witnesses testified that the sentence “Dean, along with chamber lobbyist

Mark Kelley, delivered about $84,000 of those contributions to Barrett in June” meant that Dean

14



and Kelley had cielivered the money. (R. p. 95 lines 5 through 10; p. 118 lines 17 to 24; p. 146
lines 20 to 24; p. 171 lines 23 to 25; p. 197 lines 8 to 12) Wren testified that the prepositional
phrase, set off from the subject of the sentence and the verb by commas, was to indicate th.’;lt
Kelley was “along with Dean when Dean delivered the contributions.” (R. p. 408 line 15 to p.
409 line 13) Wren’s explanation of the structure of the sentence was corroborated by Patricia
O’Connor who was Wren’s editor at the time of the publications. Her testimony was that the
parenthetical, “along with” meant that Kelley was in the company of Dean when Dean
transferred the money to Barrett, not that Dean and Kelley passed the money. (R. p. 481 line 15
to p. 482 line 6)

Kelley, who acknowledged in an email to the superintendent of Horry County Schools
that “Spelling and grammar are some of my weak points,” (R. p. 710; p. 264 lines 19 to 25) was
not deterred from testifying as to what he thought Wren meant when he wrote, “Dean, along with
chamber lobbyist Mark Kelley, delivered about $84,000 of those contributions....” Kelley’s
witnesses also said Wren said Dean and Kelley delivered the contributions. This testimony does
not constitute clear and convincing proof of actual malice because it does not establish that Wren
had substantial doubt about the accuracy of what he wrote as compared to what Kelley and his
witness thought had been written. The Supreme Court of the United States explained the
distinction in discussing the choice of language by a writer whose choice of “about the room”
rather than “along the wall” in a product review of a speaker was the basis of a libel claim by a
plaintiff which was required to prove actual malice:

Aside from Seligson’s [the author] vain attempt to defend his
statement as a precise description of the nature of the sound
movement, the only evidence of actual malice on which the
District Court relied was the fact that the statement was an

inaccurate description of what Seligson had actually perceived.
Seligson of course had insisted “I know what I heard.” The trial

15



“court took him at his word, and reasoned that since he did know

what he had heard, and he knew the meaning of the language
employed did not accurately reflect what he heard, he must have
realized the statement was inaccurate at the time he wrote it.
“Analysis of this kind may be adequate when the alleged libel
purports to be an eyewitness or other direct account of events that
speak for themselves.” Time, Inc. v. Pape, 401 U.S., at 285, 91
S.Ct., at 637 [citation omitted]. Here, however, adoption of the
language chosen was “one of a number of possible rational
interpretations” of an event “that bristled with ambiguities” and
descriptive challenges for the writer. Time, Inc. v. Pape, supra,
401 U.S., at 290, 91 S.Ct., at 639. The choice of such language,
though reflecting a misconception, does not place the speech
beyond the outer limits of the First Amendment’s broad protective
umbrella. Under the District Court’s analysis, any individual using
a malapropism might be liable, simply because an intelligent
speaker would have to know that the term was inaccurate in
context, even though he did not realize his folly at the time.

Bose Corp. v. Consumers Union of U.S., Inc., 466 U.S. 485, 512, 104 S.Ct. 1949, 1966, 80
L.Ed.2d 502 (1984).

The evidence established beyond any doubt that Dean, Kelley and Barrett were at a
luncheon meeting, sitting at the same table, when Dean passed an envelope with $84,000 in
campaign contributions to Barrett. Even if “along with” was an inaccuréte choice of phrase by
Wren, it is not an inaccuracy that establishes actual malice as the United States Supreme Court
has stated on many occasions and forcefully in Bose:

The statement in this case represents the sort of inaccuracy that is
commonplace in the forum of robust debate to which the New York
Times rule applies. 401 U.S., at 292, 91 S.Ct, at 640.
“Realistically,...some error is inevitable; and the difficulties of
separating fact from fiction convinced the court in New York
Times, Butts, Gertz, and other similar cases to limit liability to
instances where some degree of culpability is present in order to
eliminate the risk of undue self-censorship and the suppression of
truthful material. Herbert v. Lando, 441 U.S. 153, 171-172, 99
S.Ct. 1635, 1646-1647, 60 L.Ed2d 115 (1979). “[E]rroneous
statement is inevitable in free debate, and ... must be protected if
the freedoms of expression are to have the ‘breathing space’ that

16



they ‘need ... to survive.”” New York Times Co. v. Sullivan, 376
U.S,, at 271-272, 84 S.Ct., at 721-722 (citation omitted).

Kelley offered no proof that Wren and the newspaper shared his and his witnesses’
interpretation of the language chosen by Wren to reflect that Kelley was sitting with Dean when
money was passed, and without such proof the trial court allowed liability to be imposed not for
what was written, but for what was not intended to be written by Wren. Newton v. National
Broadcasting Co., 930 F.2d 662 (9™ Cir. 1990), cert. denied, 502 U.S. 866, 112 S.Ct. 192, 116
L.Ed.2d 152 (1991). Since the actual malice rule required Kelley to demonstrate by clear and
convincing evidence that Wren had a “high degree of awareness of ... probable falsity” in what
he wrote, and since the record establishes without challenge that Wren had no doubt about the
choice of language reflecting in his mind that Kelley was accompanying Dean when the money
was delivered, and not that Kelley was involved in the delivery of the money, Kelley failed to
meet his burden of proof on actual malice.

If there was error in what Wren had written, and as discussed above, that was not proven
by Kelley, Kelley’s first remedy was self-help as the United States Supreme Court explained in
Gertz, supra, 418 U.S. 323, 344, 94 S.Ct. 2997, 3009, 41 L.Ed.2d 789 (1974):

The first remedy of any victim of defamation is seif-help—using
available opportunities to contradict the lie or correct the error and
thereby to minimize its adverse impact on reputation. Public
officials and public figures usually enjoy significantly greater
access to the channels of effective communication and hence have
a more realistic opportunity to counteract false statements than
private individuals normally enjoy.

Kelley, as he testified, never contacted Wren to challenge the publications until he filed
his suit nearly two years after the publications. The actual malice rule was adopted to make it

more difficult for public plaintiffs to recover in libel actions because such plaintiffs had greater

opportunities for self-help, and the United States Supreme Court has stated because of this

17



greater opportunity, “[T]he communications media are entitled to act on the assumption that
public officials and public ﬁgures have voluntarily exposed themselves to increased risk of
injury from defamatory falsehood concerning them.” Gertz, supra, 418 U.S. 323, 345, 94 S.Ct.
2997, 3010, 41 L.Ed.2d 789 (1974). This assumption presupposes that a public plaintiff would
act as Kelley’s witness Alan Clemmons said he would act, by calling the person responsible for
the publication he considered in error. (R. p. 119 lines 8§ to 14) Kelley chose not to avail himself
of the opportunity the Supreme Court has identified as the substitute for damages.
III. THE TRIAL COURT’S ADMISSION OF TESTIMONY FROM AN EXPERT
WITNESS RELATING TO THE STANDARDS OF PROFESSIONAL JOURNALISM
CONSTITUTED PREJUDICIAL ERROR REQUIRING A NEW TRIAL.
Over the objection of Wren and the newspaper, the trial court qualified Dr. William Lee
as an expert witness to give testimony on standards of journalism to be followed by responsible
puvblishers:
Q: With regards to your expected testimony so His Honor will be
able to make a correct ruling, what is the area you intend to testify
to?
A: The testimony would focus on whether The Sun News, David
Wren and the editor acted in accordance with standards that would
be followed by a responsible publisher.

(R. p. 282 lines 14-19) |

The Supreme Court of South Carolina in its opinion in Peeler v. Spartan Radiocasting,
Inc., 324 S.C. 211, 478 S.E.2d 282 (1996), cert. denied, 520 U.S. 1275, 117 S.Ct. 2455, 138
L.Ed.2d 212 (1997), involving an action for defamation by a public figure, included a statement
of the “professional standards rule,” stating that “to establish recklessness, thgre must be an

extreme departure from the standards of investigation and reporting ordinarily adhered to by

responsible publishers,” but departure from professional standards has never been the measure of

18



actual malice established by the United States Supreme Court. The language in Peeler is taken
from a plurality opinion of the United States Supreme Court in Curtis Publishing Co. v. Butts,
supra; however, “this proposed standard was emphatically rejected by a majority of the Court in
favor of the stricter New York Times actual malice rule.” Harte-Hanks Communications, Inc. v.
Connaughton, 491 U.S. 657, 666, 109 S.Ct. 2678, 2685, 105 L.Ed.2d 562 (1989). More than an
extreme departure from professional standards or an examination of the motivation of the
publisher must be shown to establish actual malice as the United States Supreme Court said in
Harte-Hanks, supra:

[A] public figure plaintiff must prove more than an extreme

departure from professional standards and that a newspaper’s

motive in publishing a story—whether to promote an opponent’s

candidacy or to increase its circulation—cannot provide a

sufficient basis for finding actual malice.
Harte-Hanks, supra, 491 U.S. 657, 665, 109 S.Ct. 2678, 2685, 105 L.Ed.2d 562.

Clearly, the admission of expert testimony on professional standards of journalism was in
error as it provided testimony that did not constitute a part of the actual malice standard. The
policies of the newspaper were offered to demonstrate that a departure from those policies
constituted actual malice, when, if the policies would ever be relevant, it would be to establish
negligence, not actual malice. Madison by Bryant v. Babcock Center, Inc., 371 S.C. 123, 638
S.E.2d 650 (2006). The admission of this expert testimony allowed Kelley to recover on a

showing much less rigorous than the constitutional actual malice standard required for public

figure plaintiffs.

19



IV. THE TRIAL COURT ERRED IN FAILING TO GRANT APPELLANTS A NEW
TRIAL IN THAT THE AWARD OF DAMAGES IS SO GROSSLY EXCESSIVE
THAT IT INDICATES THE JURY WAS MOTIVATED BY PASSION, CAPRICE,
PREJUDICE OR OTHER CONSIDERATION NOT FOUNDED IN THE EVIDENCE.
Kelley’s evidence established that he remained a lobbyist for numerous public and
private clients, that an $18,000 pay raise had been delayed two years, but was awarded in full in
recognition of his outstanding lobbying work for Coastal Carolina University. (R. p. 213 line 15
to p. 215 line 24) Kelley testified that his lobbying firm had fewer clients following the death of
one of his partners and the publications of which he complains, but he could not apportion the
cause of the loss of clients or attribute it to the publications. (R. p. 254 line 11 to p. 255 line 14;
p. 265 lines 11-12) Significantly, no dollar value was assigned to the loss of clients. One of
Kelley’s witnesses testified that he told a firm that had inquired about using Kelley as a lobbyist
that Kelley was “toxic.” (R. p. 128 line 9 to p. 129 line 24) Kelley chooses to blame his not
being hired by that firm on the publications rather than the “recommendation” provided by a
friend. For these injuries the jury awarded Kelley $400,000 actual damages and $250,000
punitive damages. These awards are so grdssly excessive and so disproportionate to Kelley’s
injuries that they indicate the jury acted arbitrarily and out of passion, caprice, prejudice or some
other considerations not founded on the evidénce. In such circumstances, it is the duty of the
trial court to set aside the verdict and grant a new trial. Sanders v. Prince, 304 S.C. 236, 403
S.E.2d 640 (1990), citing Small v. Springs Industries, Inc. 292 S.C. 481, 487, 357 S.E.2d 452,
455 (1987).
V. THE PUNITIVE DAMAGE AWARD IS IN VIOLATION OF THE FREE PRESS
GUARANTEES OF THE FIRST AND FOURTEENTH AMENDMENTS TO THE
UNITED STATES CONSTITUTION REQUIRING A NEW TRIAL.

The award of punitive damages against Wren and the newspaper is inconsistent with the

First and Fourteenth Amendment protection for a free press in that such awards serve only to

20



punish speech the jury does not like which will promote self-censorship and diminish the flow of
information to the public on matters of public interest such as the campaign financing activities
disclosed by Wren and the newspaper. Ger.tz v. Robert Welch, Inc., supra; New York Times v.
Sullivan, supra. A new trial should have been ordered. Holtzschieter v. Thomson Newspapers,
Inc., 332 S.C. 502, 506 S.E.2d 497 (1998)‘
| CONCLUSION
For the foregoing reasons and upon the foregoing authorities, Wren and the newspaper

submit that the judgment of the circuit court should be reversed and judgment entered for them

A

or the case remanded for a new trial.

I

Jay Bender

BAKER, RAVENEL & BENDER, L.L.P.
3600 Landmark Dr., Suite 400

Post Office Box 8057

Columbia, SC 29202

803.799.9091 (telephone)

803.779.3423 (facsimile)

ATTORNEYS FOR APPELLANTS

Columbia, South Carolina

January 28, 2015

21



THE STATE OF SOUTH CAROLINA
In The Court of Appeals

APPEAL FROM HORRY COUNTY
Court of Common Pleas

Larry B. Hyman, Jr., Circuit Court Judge

Court of Appeals No. 2014-001249
Civil Case No. 2012-CP-26-3804

Mark Kelley,.....ooovireiiiii o Respondent.

V.

David Wren and Sun Publishing Company Inc.,
d/b/aThe SUNNEWS,...cuviviiiiiiiiii i Appellants,

CERTIFICATE OF COUNSEL

The undersigned certifies that the final briefs of appellants comply with Rule
211(b), SCACR.

Jay Befider \Q-EK L A
BAKER, RAVE & BENDER, L.L.P.
Post Office Box 8057

3710 Landmark Dr., Suite 400
Columbia, SC 29202

803.799.9091 (telephone)
803.779.3423 (facsimile)
ATTORNEYS FOR APPELLANTS




THE STATE OF SOUTH CAROLINA
. In The Court of Appeals

APPEAL FROM HORRY COUNTY G2 ' ig{
« i

Court of Common Pleas Q) = @
Q 7z b oy
Larry B. Hyman, Jr., Circuit Court Judge %, c; 5
e
<

Court of Appeals No. 2014-001249
Civil Case No. 2012-CP-26-3804

David Wren and Sun Publishing Company Inc.,

d/b/aThe SUN NEWS, . ....ooiii i Appellants,
V.
Mark Kelley, ............................................................... Respondents.

CERTIFICATE OF SERVICE

I, Teresa K. Todd, Legal Assistant to Jay Bender, an employee of Baker, Ravenel &
Bender, L.L.P., hereby certify that I have, on the date indicated below, served counsel below
with Appellant’s Final Brief, by mailing a copy of same via United States Mail, postage pre-paid

and return address clearly indicated on said envelope, to counsel at the following address:



January 29, 2015

James P. Stevens, Jr.
Natalie S. Stevens-Graziani
Stevens Law Firm, P.C.
P.O. Drawer 127
Loris, SC 29569-0127

Sowe ¥ a0

Teresa K. Todd



